שופיפיי או ווקומרס

השוואה בין Shopify ו- WooCommerce, שתי פלטפורמות מסחר אלקטרוני המובילות, כדי לעזור לעסקים לקבל החלטה מושכלת בבחירת הפתרון לחנות אינטרנטית.

הקרב על ענקי המסחר האלקטרוני: מבוא

המסחר האלקטרוני שינה לחלוטין את הדרך בה אנו קונים. עם עליית הקניות המקוונות, יותר ויותר עסקים מחפשים לבסס את הנוכחות המקוונת שלהם. כשמדובר בהקמת אתר אינטרנטי, יש שני שחקנים מרכזיים במשחק: Shopify ו-WoCommerce. לשתי הפלטפורמות יש חוזקות וחולשות משלהן, מה שמקשה על הבחירה ביניהן. בפוסט זה בבלוג, נסקור מקרוב את התכונות של כל פלטפורמה ונשווה ביניהן כדי לעזור לך להחליט איזו מהן מתאימה ביותר לצרכים שלך.

Shopify ו- WooCommerce הן שתיים מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הפופולריות ביותר הקיימות כיום. Shopify היא פלטפורמה מתארחת, מה שאומר שאתה משלם תשלום חודשי כדי להשתמש בתוכנה שלהם והם דואגים לארח את האתר שלך. WooCommerce, לעומת זאת, הוא תוסף לוורדפרס, מה שאומר שאתה צריך שיהיה לך אירוח משלך לפני שתוכל להשתמש בו.

שתי הפלטפורמות מציעות מגוון תכונות שיעזרו לך להגדיר את החנות המקוונת שלך, כולל ערכות נושא הניתנות להתאמה אישית, שילוב שער תשלום וניהול מלאי. Shopify ידועה בנוחות השימוש והפשטות שלה, מה שהופך אותה לאופציה נהדרת למתחילים ובתכלס לכולם. WooCommerce, לעומת זאת, ניתנת להתאמה אישית רבה, ומציעה יותר גמישות למי שמכיר את וורדפרס אבל ישנם חסרונות רבים בעיקר בגלל הנוחות.

בעוד ששתי הפלטפורמות מציעות מגוון אפשרויות התאמה אישית, ל- WooCommerce בהחלט יש יתרון מבחינת גמישות. עם WooCommerce, יש לך שליטה מלאה על העיצוב והפונקציונליות של האתר שלך, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת לעסקים עם צרכים ייחודיים. ל- Shopify, לעומת זאת, יש מגוון מצומצם יותר של אפשרויות התאמה אישית.


איור של הלוגואים של Shopify ו- WooCommerce

האם ההתאמה האישית היא המלך? השוואה של Shopify ו- WooCommerce

כשמדובר בפלטפורמות מסחר אלקטרוני, התאמה אישית היא לרוב הגורם המרכזי שעסקים מחפשים. גם Shopify וגם WooCommerce מציעות מגוון אפשרויות התאמה אישית, אך רמת ההתאמה האישית הזמינה שונה בין שתי הפלטפורמות.

Shopify מציעה מגוון נושאים הניתנים להתאמה אישית המאפשרים לעסקים להתאים אישית את החנות המקוונת שלהם. יש להם גם בונה אתרים רב עוצמה לגרור ושחרור שמקל על ביצוע שינויים בעיצוב האתר שלך ללא כל ידע בקידוד. עם זאת, אפשרויות ההתאמה האישית של Shopify מוגבלות בהשוואה ל-WooCommerce.

WooCommerce, לעומת זאת, ניתנת להתאמה אישית רבה. כתוסף לוורדפרס, הוא מציע מגוון אפשרויות התאמה אישית המאפשרות לעסקים ליצור חנות מקוונת ייחודית לחלוטין. עם WooCommerce, יש לך שליטה מלאה על העיצוב והפונקציונליות של האתר שלך. אתה יכול להתאים הכל, החל מהפריסה וערכת הצבעים ועד תהליך התשלום ואפשרויות המשלוח.

מבחינת התאמה אישית, ל- WooCommerce בהחלט יש יתרון על פני Shopify. עם זאת, רמת ההתאמה האישית שאתה צריך תהיה תלויה בצרכי העסק שלך. אם אתה מחפש חנות מקוונת פשוטה עם אפשרויות מוגבלות להתאמה אישית, Shopify עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר עבורך. אבל אם אתה צריך שליטה מלאה על העיצוב והפונקציונליות של האתר שלך, WooCommerce היא הדרך ללכת.

איזו פלטפורמה מציעה תמיכה ואבטחה טובים יותר?

כשמדובר בפלטפורמות מסחר אלקטרוני, תמיכה ואבטחה הם שניים מהגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון. גם Shopify וגם WooCommerce מציעות תמיכה ותכונות אבטחה חזקות, אבל יש כמה הבדלים בין שתי הפלטפורמות.

Shopify מספקת תמיכת לקוחות 24/7 באמצעות טלפון, דואר אלקטרוני וצ’אט חי. הם גם מציעים בסיס ידע נרחב עם מאמרים ומדריכים מועילים. בנוסף, Shopify דואגת לאמצעי אבטחה כגון הצפנת SSL ותאימות PCI כדי להבטיח שהנתונים שלך בטוחים ומאובטחים.

WooCommerce, לעומת זאת, היא פלטפורמת קוד פתוח, מה שאומר שהתמיכה ניתנת על ידי קהילת המפתחים והמשתמשים. למרות שזה עשוי להיראות כמו חיסרון, ל- WooCommerce יש קהילה גדולה המספקת משאבים מועילים, כולל תיעוד, פורומים ותוספים. מבחינת אבטחה, WooCommerce מציעה גם הצפנה חזקה ועמידה בתקני אבטחה.

יתרון מרכזי אחד של WooCommerce הוא שיש לך שליטה מלאה על אבטחת האתר שלך. אתה יכול לבחור ספק אירוח משלך וליישם אמצעי אבטחה נוספים. עם Shopify, אתה מוגבל לאמצעי האבטחה המסופקים על ידי הפלטפורמה.

נציג תמיכת לקוחות המסייע ללקוח
נציג תמיכת לקוחות המסייע ללקוח

פסק הדין הסופי: באיזה מהם כדאי לבחור?

לאחר השוואה של Shopify ו- WooCommerce מבחינת התאמה אישית, תמחור, תמיכה ואבטחה, ההחלטה הסופית תלויה בסופו של דבר בצרכים העסקיים הספציפיים שלך. אם אתה מחפש פלטפורמה ידידותית למשתמש עם תמיכה מקיפה, Shopify עשויה להיות האפשרות הטובה יותר. עם זאת, אם אתה דורש יותר גמישות ושליטה באתר האינטרנט שלך, WooCommerce עשויה להיות הדרך ללכת.

חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו תקציב, מומחיות טכנית וגודל העסק שלך לפני קבלת החלטה. אמנם Shopify עשויה להיות יקרה יותר, אך היא מציעה פלטפורמה מנוהלת במלואה שדואגת לפרטים הטכניים. מצד שני, WooCommerce דורש מומחיות טכנית יותר אך מציע יותר גמישות ושליטה.

גם ל- Shopify וגם ל- WooCommerce יש את החוזקות והחולשות הייחודיות שלהן, בסופו של דבר הבחירה תלויה בצרכים וההעדפות הספציפיות של בעל העסק.

אז תכלס מה ההבדלים?

ניהול שוטף

שופיפיי:

ניהול דרך דשבורד פשוט ואינטואיטיבי. ניתן בקלות לנהל את ההזמנות, מלאי, משתמשים, מוצרים וקולקציות.

ודשבורד בלייב לצפייה ברכישות בזמן אמת

וורדפרס (ווקומרס):

דשבורד הניהול של ווקומרס הוא קצת יותר מסורבל ומיושן, אבל מציע כמעט את כל האפשרויות שניתנות בשופיפיי

עלות חודשית

שופיפיי:

המחיר תוכנית סטנדרטית בשופיפיי הוא 29$ לחודש (בתכנית חודשית), וכולל בתוכו גם את שירותי האחסון והתמיכה המעולים של שופיפיי.
אך יש גם אפשרות לפתוח חשבון שופיפיי ולבנות ללא עלות עד שתסיימו אם מעניין אותכם דברו איתנו ונפתח לכם אחת כזו.

וורדפרס (ווקומרס):

וורדפרס וכמוה גם הפלאגין ווקומרס הם חינמיים לחלוטין. אך בשונה משופיפיי, בחנות וורדפרס יש לשלם על אחסון האתר. המחיר נע בין 10$-30$ לחודש לאחסון בסיסי.

יש לשים לב לבחור אחסון לפי המדינה בה אתם הולכים לקדם כדי שמהירות האתר תהיה מקסימלית

עיצוב גרפי

שופיפיי:

לשופיפיי חנות “תבניות” מגוונת שמותאמות במיוחד לאתרי איקומרס, חלקן בחינם וחלקן בתשלום. ניתן לעצב אותן ולשנות. החסרון המרכזי הוא היכולת לבצע שינויים מורכבים, כרגע אין לשופיפיי תבנית רשמית בעברית,ל.

וורדפרס (ווקומרס):

יש הרבה חברות שמציעות תבניות מוכנות לאתרי ווקומרס בוורדפרס. ניתן למצוא מגוון תבניות,אך שימו לב ששעת מתכנת באתר עלולה לעלות לכם על דברים קטנים כמו כן, מערכת וורדפרס מתורגמת במלואה לעברית ואת רוב התבניות יהיה ניתן להתאים לעברית בלי הרבה עבודה נוספת.

תמיכה

שופיפיי:

כחלק מהתשלום החודשי שופיפיי מציעה תמיכה מלאה בזמינות מצויינת ואפילו מדהימה. מדובר באחד היתרונות המרכזיי של שופיפיי, מכיוון שכל תקלה טכנית בחנות אינטרנטית עשויה להוביל באופן ישיר להפסד כספי.

וורדפרס (ווקומרס):

מכיוון שמדובר בפלטפורמה חינמית לצערנו אין שירות שיציע תמיכה במקרה של תקלה. אלא במקרה כזה תצטרכו לפנות לחברת צד שלישי שתעזור לכם בנושא.

סליקה

שופיפיי:

כל עוד שירות התשלומים של שופיפיי (Shopify Payments) לא תגיע לארץ נצטרך לעבוד עם החברות כאן בארץ

החסרון של שופיפיי בנושא הוא העמלה שהם גובים על כל עסקה (2% בתכנית התחלתית)

וורדפרס (ווקומרס):

מרבית חברות הסליקה מציעות התממשקות לווקומרס ע”י פלאגין שהן מספקות לאחר שפותחים אצלם חשבון. גובה העמלות משתנה בין חברה לחברה.

אינטגרציות

שופיפיי:

במערכת הניהול של שופיפיי אפשר להתחבר בקלות למערכות אנליטיקה כגון פייסבוק פיקסל וגוגל אנליטיקס.
ישנן אינטגרציות חיצוניות למערכות משלוחים ואפליקציות צד שלישי, חלק מהאפליקציות בתשלום נוסף.

וורדפרס (ווקומרס):

במערכת וורדפרס ניתן להתקין “פלאגינים”, דרכם מוסיפים פונקציות חדשות לחנות. ישנן אינטגרציות למערכות אנליטיקה, משלוחים ועוד בעזרת פלאגינים מתאימים, חלקם בתשלום.

אבטחה

שופיפיי:

מכיוון שאין ללקוח שליטה על האחסון והכל “יושב” במערכות של שופיפיי, אפשר לישון טוב בלילה. לשופיפיי יותר ממיליון חנויות פעילות וההשקעה שלה באבטחת המידע היא עצומה.

וורדפרס (ווקומרס):

וורדפרס כשלעצמה נחשבת כמערכת מאובטחת. עם זאת, היא אינה “מחוייבת” בשום צורה ולעיתים נדירות יש פרצות אבטחה בה

סיכום

שתי הפלטפורמות מציעות יכולות מגוונות ליצירת חנות אינטרנטית בעברית לקהל הישראלי.

שתיהן עשויות להוות פתרון טוב לחנות שלכם, אך סביר להניח שיש אחת שתתאים יותר. מניסיוננו, על מנת לבחור את הפלטפורמה המתאימה לכם ביותר נדרש לבצע אפיון מקצועי ולהבין את כל הצרכים שלכם לפני שבחורים פלטפורמה

עקבו אחרינו

עוד כתבות...

דילוג לתוכן